Financiële administratie

Je kunt bij ons terecht voor allerlei vragen op het gebied van financiële administratie.

Wat kunnen we voor jou betekenen?

In overleg met jou bepalen we welk deel van de financiële administratie je zelf doet, en welk deel wij doen. Wij kunnen de complete financiële administratie voor je verzorgen. Natuurlijk kunnen we ook voor periodieke financiële rapportages zorgdragen, zodat je per maand of per kwartaal over financiële managementinformatie beschikt die je helpt bij het (be)sturen van je onderneming.
Meten = weten!

Wij zorgen voor correcte aangiften van de omzetbelasting, de vennootschapsbelasting en de inkomstenbelasting. Het betalen van belasting is vaak onvermijdelijk, maar dan niet meer dan strikt noodzakelijk.

Aan het eind van elk boekjaar wordt de verlies- en winstrekening en de balans opgesteld. Die samen noemen we de verkorte jaarrekening. Deze jaarrekening geeft belangrijke financiële informatie voor jezelf, voor de bank en is ook noodzakelijk voor het doen van de belastingaangifte.

Als de omzet van je bedrijf groeit, neemt in het algemeen de liquiditeitsbehoefte toe. Want: als je producten verkoopt, zal de voorraad toenemen. Dat geldt ook voor het debiteurensaldo. Wellicht ga je dan tegen de limiet van je (bank)krediet in rekening courant aanlopen, en je wilt niet dat je leveranciers gaan klagen omdat je te laat betaalt. Dit voorkom je door op voorhand door te rekenen wat de omzetgroei doet met de liquiditeit van je bedrijf en door hier een begroting voor op te stellen. Vervolgens meten we periodiek door middel van een overzicht of de begroting wordt behaald of dat er wellicht extra financiering nodig is. Wij kunnen een liquiditeitsbegroting en periodieke overzichten voor je opstellen en begeleiden je graag bij het aantrekken van extra financiering.

Wij zijn van mening dat geen enkele onderneming zonder een jaarbudget kan. Hoe meet je anders of jouw onderneming nog wel op koers ligt voor het behalen van de financiële doelstelling voor dat jaar? Op basis van jouw bedrijfsplan en de doelstellingen voor dat jaar, stellen wij het jaarbudget graag voor je op.

Ga je een belangrijke beslissing nemen in jouw onderneming? Bijvoorbeeld het doen van een (grote) investering? Dan is het belangrijk de financiële effecten daarvan door te rekenen. Idealiter rekenen we 3 scenario’s door: een best-case scenario, een worst-case scenario en één dat er tussenin zit. Zo worden consequenties en risico’s voor jouw onderneming inzichtelijk gemaakt. Dit helpt jou bij het nemen van de juiste beslissing.

Pakketten

Pakket A

t/m 25 bankmutaties per maand

Pakket B

t/m 50 bankmutaties per maand

Pakket C

t/m 75 bankmutaties per maand
  • Publicatiegegevens deponeren bij KvK tot 1 uur*

Sluiten de pakketten hierboven niet (helemaal) aan bij jouw wensen? Heb je een pakket op maat nodig? Dat kan! Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op!